Een vrolijk stemmende waarneming over opvoeding.. - Reisverslag uit Mae Rim, Thailand van Ramon en Linda - WaarBenJij.nu Een vrolijk stemmende waarneming over opvoeding.. - Reisverslag uit Mae Rim, Thailand van Ramon en Linda - WaarBenJij.nu

Een vrolijk stemmende waarneming over opvoeding..

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Ramon en Linda

02 Februari 2013 | Thailand, Mae Rim


Het is zo prachtig om te zien dat Zorro zo veel dingen leert nu, zonder dat wij hier bewust energie in steken. Hij volgt gewoon ons voorbeeld en doet dat ongelooflijk goed. Alleen al in de afgelopen vierentwintig uur gaf hij op eigen initiatief een oudere Thaise man een hand (nadat Ramon en ik dat net ook hadden gedaan en op precies dezelfde manier; met een krachtig gebaar terwijl hij de man vriendelijk in zijn ogen keek), groette hij onze hulp bij haar vertrek op de traditionele Thaise manier met een ‘wai’ en zette hij zijn lege schaaltje waar hij net een stuk of 10 rozijntjes uit had gegeten, op het aanrecht terug. Geen van deze acties hebben wij ooit bewust van hem gevraagd.

Het gaat helemaal op de manier zoals ik hoopte dat het zou gaan, maar wat ik inmiddels al ergens in mijn onderbewuste had opgeslagen (wat volgens mij ook maar het beste is, anders zou ik Zorro waarschijnlijk voortdurend zo onopvallend mogelijk gaan aansturen, wat denk ik niet de bedoeling is en ook niet leidt tot een beter resultaat). Ik heb zo veel respect voor de manier waarop hij alles in zich opneemt en hier uit zichzelf naar handelt.. en ik ben ongelooflijk dankbaar dat wij op dit belangrijke moment in zijn ontwikkeling voortdurend zijn voorbeeld mogen zijn..

  • 02 Februari 2013 - 12:06

    Joëlle:

    Zo leuk!! Hmmm... zou er ook wel graag een werkvergadering hebben ;-)
    Had dit net 2 dagen in Berlijn, geweldige stad ook!
    Veel liefs,
    Joëlle

  • 03 Februari 2013 - 21:45

    Julie:

    zo mooi!

  • 04 Februari 2013 - 10:33

    Maikie:

    Wat zullen jullie een paar centimeter gegroeid zijn van trots ;-))

    Dikke knuffels,
    Maikie

  • 07 Februari 2013 - 15:55

    Karen:

    Ja, geweldig is dat! Goed observeren en het dan nabootsen! Heerlijk inderdaad Lin om nu zijn voorbeeld te mogen zijn!!! De foto's zijn heel mooi! Thanks for sharing! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ramon en Linda

Actief sinds 01 Sept. 2008
Verslag gelezen: 17278
Totaal aantal bezoekers 136722

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 01 Mei 2013

Sinaasappelparadijs @ Work

04 September 2008 - 14 Februari 2010

sinaasappelparadijs

Landen bezocht: