Ankara, Ataturk en CouchSurfing - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Ramon en Linda - WaarBenJij.nu Ankara, Ataturk en CouchSurfing - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Ramon en Linda - WaarBenJij.nu

Ankara, Ataturk en CouchSurfing

Door: Ramon & Linda

Blijf op de hoogte en volg Ramon en Linda

14 September 2008 | Turkije, Ankara

Na een aantal dagen Istanbul (heerlijk) zijn we 2 dagen in Ankara geweest. We moesten daar ons visum voor Iran ophalen. Dat is dus ook gelukt! Maar daarnaast was
Ankara ook boven verwachting ontzettend leuk en zelfs op een aantal plekken erg mooi. We zijn naar de oude Citadel geweest die is opgebouwd uit de resten van een
oude tempel, naar het Museum of Anatolic Civilisations (prachtig) en naar het Mausoleum van Ataturk (erg indrukwekkend, zie foto!).

We zijn bij 2 Turkse mensen te gast geweest - via couchsurfing.com (Deze website is een echte reis-aanrader!) Middels CouchSurfing kun je bij mensen thuis op de couch (bank) slapen, doch die definitie is vrij ruim tot en met eigen kamers en badkamers toe soms.

We waren bij Bilge (een Turks meisje van 27 die ons overdag heeft rondgeleid, meer kennis had dan de gemiddelde gids en daarnaast ook nog heel leuk was). We hebben geslapen bij Tayfun (37), een vriend van Bilge die een aparte slaap- en badkamer voor ons had want bij Bilge waren opa en oma op bezoek. Fantastisch! Super leuk allemaal en bijna geen stuiver (lees: Turkse Lira) uitgegeven!