Time flies when you're having fun? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ramon en Linda - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ramon en Linda - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun?

Door: Linda & Ramon

Blijf op de hoogte en volg Ramon en Linda

19 November 2008 | Thailand, Bangkok

Thailand voelt als vakantie.. We hoopten hier even een rustpunt te vinden in onze reis. Om te kunnen verwerken wat we hebben gezien en meegemaakt en een beetje te kunnen plannen voor het vervolg van onze mooie reis. We hadden geen betere plek kunnen vinden!

Het klinkt misschien een beetje vreemd in de oren. Hoe kun je nu toe zijn aan rust terwijl je een jaar lang niet hoeft te werken? Maar ik ervaar het leven anders.. Anders dan thuis, intenser.. Een moment van bezinning was even nodig.

Het meest essentiële wat ik heb ontdekt tijdens onze reis tot nu toe - iets wat ik me al afvroeg voor vertrek - blijkt waar. Het leven gaat langzamer als je het intens beleeft en steeds weer nieuwe dingen ervaart en ontdekt. Ik stelde me deze vraag tijdens het lezen van een boek van Douwe Draaisma; ‘Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt’. Wat me vooral interesseerde bij het lezen van dit boek was waarom het leven dan langzamer gaat als je jong bent? Volgens meneer Draaisma komt dit, kort gezegd, doordat je - als je jong bent - zo veel dingen voor de eerste keer beleeft. Toen ik dit las bedacht ik me dat dat dus niet per se te maken heeft met jong zijn maar meer met de mate waarin je nieuwe indrukken opdoet in je leven. Een mooie tegenhanger van ‘Time flies when you’re having fun!’. Beide zijn waar : ).

Rust en drukte leeft in Thailand vredig naast elkaar. We vinden hier mooie plekjes voor bezinning en daarnaast ook de nodige internet- en transportconnecties die plannen en rondreizen meer dan makkelijk maken. Maar naast het plannen genieten we ook enorm! Van de lach, die hier nooit ver weg is. Het lekkere eten bij ambulante restaurantjes en idyllische terrasjes aan het water. De schoonheid, van de natuur, de mensen en de prachtige tempels. De tolerantie en de heerlijke geuren van een overvloed aan bloemen, de wierook en het heerlijke eten..

Nog ruim een week.. en dan vliegen we naar India. Daar gaan we eerst werken aan lichaam en geest tijdens een yoga retreat aan het strand van Goa. Ons visum voor een half jaar is in de maak, dus ook daarna weer volop mogelijkheden..

Wat een leven! We zijn onbeschrijflijk dankbaar dat we dit allemaal mogen meemaken..


  • 19 November 2008 - 09:46

    Maike:

    Jaahh!!! Thailand! Bangkok!! Daar vind je alles. Het Jim Tomson house is ook een echte aanrader! En dan India, goed dat jullie ff rust nemen zowel hier als daar! Ik sluit me helemaal aan dat je het leven veel intenser beleefd door alle nieuwe ervaringen en dat het niet zo zeer met jonge leeftijd te maken heeft;-) gelukkig maar als zeg ik als 36 jarige..haha.. Ben heel benieuwd wat jullie in India allemaal gaan ervaren!

    Dikke pakkerd,
    Maike

  • 19 November 2008 - 13:10

    Alexandra:

    Het is en blijft heerlijk jullie op jullie reis mee te volgen. Het is werkelijk prachtig hoe wij hier mee mogen genieten, proeven en ruiken.
    Merci mes amis, bisous xxx

  • 19 November 2008 - 13:58

    Patrick:

    Lieve mensen. Wat is het toch weer prettig te vernemen hoe het met jullie gaat. Het doet helemaal goed dat jullie zo intens genieten. Jullie hebben mooie foto's gemaakt. Leuk te lezen hoe geregeerd is op 'mijn vraag' :-)

    Hier gaat alles gewoon zijn 'gangetje'..... of juist heel erg snel! We doen van alles en het is alweer bijna weekend. Voor jullie zal zo'n tijdsbesef niet (meer) bestaan...

    Ik mis jullie wel.

    Un beso Patrick.


  • 19 November 2008 - 14:39

    Marielle:

    Hi Lieve wereldreizigers! Ik heb even een Internet probleempje gehad (krijg je als je altijd meelift op openbare toegangen die dan in 1 weekend ineens allemaal een password te hebben)... maar kan me niet voorstellen dat ik weer de eerste ben die dit leest. Zal vast aan mijn verbinding liggen. Maar wat klinkt dat weer heerlijk zeg! Op de een of andere manier spreekt mij dat Thailand meer aan dan een aantal van de eerdere landen waar jullie geweest zijn, maar zal vooral te maken hebben met de temperatuur en het klimaat. Als langzaam ontdooide ijspegel heb ik het nog steeds veel koud en ontdooi ik vooral in warmere oorden... Thailand natuurlijk ook meer van gehoord maar op de een of andere manier kan ik het me misschien meer voorstellen. Nou ja, in ieder geval klinkt het weer fantastisch!! Wat lijkt me dat een heerlijk gevoel dat het leven ook wat langzamer gaat... Ik was bang dat het echt door de leeftijd ging komen (bye bye thirties...) Ben heel benieuwd hoe jullie India gaan ervaren. Vinden jullie het niet jammer om toch maar zo 'relatief' kort op plekken te zijn?! Het lijkt me allemaal zó indrukwekkend, dat ik me best kan voorstellen dat je nog helemaal niet weg wilt!

    ga lekker verder met genieten en weet niet of SMS aankomen? Maar de postduiven zijn eindelijk geland in DL! Geweldig, TNX!!! en tot snel weer!
    Liefs,
    M.xx

  • 19 November 2008 - 17:36

    Mama,:

    lieve linda en ramon,

    dankjewel voor het mooie verhaaltje en vooral de prachtige
    foto,s. Linda de foto met de
    fietsen kan zo in Nuenen gemaakt zijn.
    Fijn te horen en te zien dat ju;llie
    het zo fijn hebben

    Door te spreken onderscheiden we ons,
    door te luisteren verbinden we ons.

    heel veel liefs van je mams.


  • 19 November 2008 - 21:28

    Jjoost:

    ja ja jaloers.. mooie beelden...
    religie en commercie.

    Houd je soepel (zal wel lukken met een yoga retreat...)

    x uit kantoor Rotterdam..

  • 23 November 2008 - 15:26

    Rose-Marie:

    Het klinkt goed. Jullie zijn al snel tot jullie levensfilosofie gekomen. Dus kom maar weer naar huis ;-) Maar verder mis ik jullie niet hoor...
    Liefs en geniet!!!!!

  • 25 November 2008 - 18:49

    Servee:

    ik zit hier te kwijlen,schatjes.....ik zou zo wel over willen vliegen

  • 26 November 2008 - 08:59

    Nicole:

    Hoop zo dat jullie het tij mee hebben en niet in de chaos op Bangkok airport zitten... Ik duim dat jullie vlucht naar India toch door kan gaan!

    Liefs,
    Nicole

  • 27 November 2008 - 01:13

    Pap Cq Hub:

    Hallo allebei,
    Ik hoop dat jullie snel uit Bangkok wegkunnen...
    zo te zien en te horen duurt dat nog wel even...
    Je kunt ook maar niet naar India, daar kun je momenteel maar beter niet zijn.
    Prik maar beter een veiliger oord op onze aardkloot.
    Ik hoor het wel.
    Heel veel groetjes.

  • 27 November 2008 - 12:53

    Denise:

    Hi lieve schatten,

    Al een tijdje niets van ons laten horen, maar zoals je begrijpt gaat de tijd hier snel. Niet te veel nieuwe indrukken, dus dan heb je dat... Loek vindt de tijd juist zo langzaam gaan omdat hij op veel dingen moet wachten en wachten duurt ook altijd lang. 'Mama, wanneer word ik nou eindelijk vier?'

    Het is nu nogal rumoerig in Thailand en India, ik hoop dat jullie hier geen last van hebben, Misschien even iets heel anders gaan doen, Australie of zo? Jullie zullen vast een goede keuze maken.

    Hier in Dordrecht alles zijn gangetje, maar tegen de tijd dat jullie terug komen zijn wij met zijn vijven!!

    Dikke kussen,
    Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

sinaasappelparadijs

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2010

Tegelijk hier en daar zijn

08 Februari 2010

13.000 kilometer sneeuw

18 Januari 2010

Van hier tot Tokyo.. andersom

12 December 2009

De mensen van Myanmar

23 Oktober 2009

Ver weg en toch verbonden...
Ramon en Linda

Actief sinds 01 Sept. 2008
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 136723

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 01 Mei 2013

Sinaasappelparadijs @ Work

04 September 2008 - 14 Februari 2010

sinaasappelparadijs

Landen bezocht: